Werk en wat er bij komt

Afgelopen zomer heb ik veel gewerkt, gezien het herfstweer niet zo’n slechte tijdbesteding. Ook mijn financien onder de loep gehouden, wij zzp’ers hebben de meeste last van de crisis gehad en krijgen dat nu waarschijnlijk nog meer. Ontdekte dat klanten laat betalen, voorheen werd dat altijd trouw in de eerste maand na de rekening gedaan. Maar ook mijn klanten behoren meestal tot de groep freelancers. Dat zal er dus niet veel beter op worden, het tijdig betalen van de rekeningen. In mijn opwinding over dit fenomeen, heb ik een aanmaning verstuurd naar een klant die allang betaald had. En mij meteen boos belde, het kan dus toch, meteen reageren. Mijn conclusie was dat ik een beter systeem nodig heb voor het overzicht en factureren van rekeningen. En ben op zoek gegaan naar een handig programma voor de Mac.

Veel programma’s vallen af: te duur. Te betalen programma’s zoals: Time Table, HourGuard, ProfitTrain, OfficeTime zijn vast heel goed, maar een eis van mij is dat ik een mooie template voor de factuur kan maken en dat is met deze programma’s of niet mogelijk of te lastig. Ik heb gekozen voor het handige iBiz, werkt als urenopnemer, heeft veel instellingen en mooie templates die met wat kennis van html en css gemakkelijk te bewerken zijn. Er is een forum en een goeie handleiding en het kost $40. Bovendien mag je het 90 dagen gebruiken en alsnog geld terugvragen!


iggsoftware

Berichten zijn gesloten